Brak produktów
Wiele raportów, pochodzących z wiarygodnych źródeł podaje, że rynek opakowań w Polsce wykazuje niesłabnącą tendencję wzrostową. Jeszcze do 1990 rynek ten był słabo rozwinięty, z biegiem czasu rosnąca konsumpcja sprawiła, że w polski przemysł opakowań zaczęli inwestować zagraniczni przedsiębiorcy. Obecnie, na skutek ciągłego rozwoju, nie tylko zaspokaja on zapotrzebowanie krajowego rynku, ale również część produkcji przeznacza na eksport. Zgodnie z raportem Equity Advisors, wartość rynku opakowań w Polsce w 2020 roku może wynieść 47 mln złotych. Nic w tym dziwnego - we współczesnym społeczeństwie, tak mocno ukształtowanym przez marketing i silnie nastawionym na konsumpcję, popyt na najróżniejsze opakowania stale rośnie. Ma to związek nie tylko z korzystaniem z wszelkiego rodzaju dóbr, ale również ze wzrostem eksportu, który oznacza zwiększone zapotrzebowanie na tego rodzaju produkty. Poza tym, zagraniczni klienci i firmy cenią produkowane w Polsce opakowania jako produkt wysokiej jakości.
Popyt na opakowania uzależniony jest więc od różnych długo- i krótkoterminowych czynników. Rynek opakowań w Polsce ciągle rozwija się i zmienia. Za tempo wzrostu poza wzrostem konsumpcji odpowiada również zmiana stylu życia, czynnik demograficzny (zwiększone zapotrzebowanie na leki w starzejącym się społeczeństwie), zwiększenie wymagań konsumentów (wzrost zapotrzebowania na opakowania artykułów luksusowych), a takze czynnik marketingowy (opakowanie kojarzone jest z marką produktu), środowiskowy i technologiczny. Zwiększone zapotrzebowania klientów, jak również większy poziom świadomości ekologicznej wpływają na przyspieszenie procesu produkcji opakowań i inwestycje w rozwój tej branży. Wprowadzane są coraz to nowe atrakcyjne wizualnie produkty, a ich opakowanie musi być oryginalne, zachęcające do kupna i dopasowane do wymagań rynku. W Polsce wciąż dominuje rynek opakowań plastikowych. Zgodnie z wynikami raportów, najbardziej opłacalna jest obecnie inwestycja w opakowania z materiałów celulozowych, czyli opakowania papierowe i opakowania kartonowe oraz w nieco mniejszym stopniu z tworzyw sztucznych (plastik). Dotyczy to nie tylko branży spożywczej, ale również przemysł u kosmetycznego, farmaceutycznego, a w zasadzie każdej dziedziny, który zajmuje się produkcją lub sprzedażą towarów.
Analitycy przewidują znaczny spadek produkcji opakowań ze szkła i metalu. Największe zapotrzebowanie na opakowania będzie w branży spożywczej, nieco mniejsze w branży wyrobów przemysłowych. Analizy, przeprowadzone przez firmy, badające tendencje rynkowe pokazują, że w najbliższym czasie możemy się spodziewać, że:
Wszystko wskazuje więc na to, że rynek opakowań w Polsce ma się w całkiem dobrze, wciąż się rozwija i jest branżą, w którą warto inwestować.
bardzo dobra zaklejarka do kartonów, służy już długi czas, ułatwia pracę
Dagmara T 2018-08-02