Historia opakowań

historia opakowań

Historia opakowań jest niezwykle długa i ciekawa. Pierwsze opakowania, które pojawiły się w okresie rewolucji przemysłowej, czyli w XIX wieku, miały za zadanie przede wszystkim być użytecznymi dla konsumenta, dlatego producenci w tamtych czasach nie zwracali jeszcze uwagi na wygląd, a na zastosowanie. Dobre opakowanie miało zapewnić przede wszystkim bezpieczny dla danego towaru transport.

Produkcja opakowań

W późniejszych latach rozwój technologii stopniowo zaczął sprawiać, że opakowania zyskiwały coraz ładniejszy wygląd. Dobrym przykładem jest tu historia Coca-Coli, która to właśnie dzięki unikalnemu jak na tamte lata kształtowi swoich butelek udanie odróżniła się od konkurencji, tworząc następnie globalną markę.

W późniejszych latach szybki rozwój handlu i sprzedaży sprawił, że producenci zaczęli poszukiwać wygodnych w użytkowaniu a zarazem niedrogich materiałów do produkcji swoich wyrobów. W tym czasie na popularności zaczęły zyskiwać opakowania kartonowe, które znakomicie spełniały wymienione cechy.

Historia opakowań w e-commerce

Wiek XXI, rozwój internetu, a następnie e-commerce sprawiły, że opakowania kartonowe zyskały całkiem nowe zastosowania i stały się więc niezbędne w nowoczesnym handlu. Obecnie są używane niemal przez wszystkie sklepy internetowe, zapewniając nie tylko bezpieczeństwo podczas transportu np. kurierem, ale też pełnią rolę dekoracyjną. Korzystanie z dedykowanych specjalnie dla e-sklepów opakowań nie jest już niczym nowym - coraz więcej firm decyduje się na właśnie takie rozwiązania.

Klienci, szczególnie Ci poszukujący produktów klasy premium, przywiązują ogromną wagę nie tylko do cech samego produktu, ale niemal w tym samym stopniu również do sposobu w jaki jest zapakowany. Nie ma w tym nic dziwnego - chcąc sprawić prezent bliskiej osobie szczególnie zwracamy uwagę na to, by opakowanie było ładne, estetyczne i gustowne. Każdy z nas przecież chciałby otrzymać perfumy, czy markowe ubranie zapakowane w niezwykle elegancki sposób, zamiast w nudnym, szarym kartonie. Według ostatnich badań, indywidualnie zaprojektowane opakowanie znacznie zwiększa szanse e-sklepu na to, że klient do niego wróci. Aż 55% badanych wracało na stronę danego sklepu po otrzymaniu przesyłki indywidualnie zaprojektowanej.

Podobnie rzecz ma się w przypadku sklepów tradycyjnych. Wybierając towar w sklepie aż 70% klientów ocenia dany towar po tym, jak jest zapakowany. Nic dziwnego, że aby wyróżnić się na rynku, producenci niezwykle chętnie sięgają po tworzone na zamówienie kartonowe opakowania dla swoich produktów.


Znajdź pudełko

Szukaj

Upoluj oferty specjalne

Wpisz poniżej Twój adres e-mail i upoluj niespotykane oferty specjalne

.

Opinie i komentarze

ok

bardzo dobra zaklejarka do kartonów, służy już długi czas, ułatwia pracę

Dagmara T 2018-08-02
Zaklejarka do kartonów Low Noise
Program Ochrony Kupujących, który zapewnia PayU, możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyny w ciągu 30 dni od zakupu.