Znaczenie opakowań w e-commerce

W dobie zakupów internetowych, opakowania odzwierciedlają profesjonalizm sprzedawców. Moment, w którym klient otwiera świeżo odebraną paczkę, buduje jego relację z marką. Jak zwiększyć znaczenie opakowań i zwykły karton zamienić w narzędzie reklamowe?

znaczenie opakowań w e-commerce

Przyszłość zakupów jest w internecie. Według badań, z takiej formy korzysta ponad połowa Europejczyków. Emocje jakie wcześniej towarzyszyły klientom przy sklepowym regale, teraz wzbudzane są w trakcie rozpakowywania zakupionego towaru. W sytuacji, której nie towarzyszą sprzedawcy, obsługa sklepu ani inni kupujący ten moment nabiera pewnej intymności, staje się szczególny w relacji marka - konsument. Znaczenie opakowań jest tutaj kluczowe. To ono buduje pierwsze wrażenie i decyduje, czy klient do nas wróci.

Nie tylko ochrona

Znaczenie opakowań produktów w sprzedaży wysyłkowej to nie tylko zabezpieczenie przedmiotu przed uszkodzeniem w transporcie. To przede wszystkim efektywny marketing i budowanie dialogu z konsumentem. Dlatego tak duże znaczenie mają opakowania firmowe, z logiem, charakterystyczną dla marki kolorystyką lub czcionką. Nawet proste umieszczenie logotypu na taśmie do pakowania, podnosi prestiż produktu. Takie zabiegi, wykorzystywane umiejętnie angażują emocje klientów i ułatwiają pozyskiwanie nowych. Opakowanie zmienia swoją ochronną funkcję, stając się wizytówką firmy. Sposób zabezpieczenia produktu, materiały do tego wykorzystane świadczą o standardzie firmy i nierzadko mówią klientowi więcej niż sama marka.

Estetyka i recykling

Wybierając rodzaj opakowania dla sprzedawanych produktów można sięgnąć po gotowe szablony lub zaprojektować swój model pudełka od samego początku. Decydując się na ten drugi wariant warto wziąć pod uwagę sposób w jaki klient rozpakowuje przesyłkę. Intuicyjne otwieranie pudełka pozwoli dostać się do wnętrza bez uszkodzenia go. Warto pamiętać też, że estetyczne, designerskie opakowanie nie musi trafić do kosza. W dobie recyklingu i mody na niemarnowanie zasobów, klient może znaleźć dla niego inne zastosowanie.

Unboxing experience, czyli królik z kapelusza

Rozpakowywanie nowego produktu przypomina moment urodzin lub gwiazdkę. Konsument czuje się jakby dostał długo wyczekiwany prezent. To właśnie zakłada unboxing experience, niespodziankę kryjącą się za zakupem. Odpowiednie opakowanie odgrywa w tym procesie ogromną rolę. Poprzez wykorzystanie go do celów marketingowych możemy zwiększyć te doznania, zbudować poczucie pozytywnego zaskoczenia, a tym samym uzyskać kolejną wartość w relacjach z klientem. Oprócz estetyki opakowania i loga firmującego produkt warto pokusić się o bezpośrednią formę kontaktu z klientem. To może być zabawny napis na dnie pudełka, kupon rabatowy na kolejne zakupy lub firmowy gadżet. Spersonalizowany przekaz, nadruk na kopercie i niesztampowy projekt sprawią, że nasza marka na długo pozostanie w pamięci kupującego.


Znajdź pudełko

Szukaj

Upoluj oferty specjalne

Wpisz poniżej Twój adres e-mail i upoluj niespotykane oferty specjalne

.

Opinie i komentarze

ok

bardzo dobra zaklejarka do kartonów, służy już długi czas, ułatwia pracę

Dagmara T 2018-08-02
Zaklejarka do kartonów Low Noise
Program Ochrony Kupujących, który zapewnia PayU, możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyny w ciągu 30 dni od zakupu.